Alla inlägg under september 2019

Av Charlotte - 30 september 2019 18:46

Idag har jag varit till Möller Bil med min kära bil för att få en liten överblick av vad som behöver göras för att den ska gå igenom besiktningn. Båda bromsskivorna och bromsoken var helt slut i bak på bilen, därför tar inte handbromsen så bra. Så nästa gång jag åker in byter vi ut dem delarna, kränger på nya vinterdäcken på fälgarna jag köpte igår och gör ett olje + filterbyte. Sen ska den nog kunna rulla igenom en besiktning till   


Idag är det matteprov och inlämningsuppgft, innan kl 12 inatt måste den vara inne. Jag har verkligen inte den kunskapen jag borde ha för att klara provet! Jag sitter just nu och nördpluggar sista timmarna, men jag får inte glömma att ta en liten paus då och då (som nu) för annars blir det rörigt och jag blir bara irriterad = får ingenting gjort. Jag har så svårt för matematik!!

 

 


David hade ett litet häfte som heter "Matte Direkt: Verktygslådan", där stod det mycket bra sammanfattningar på olika matteuppgifter. 

   


De här memesarna tyckte jag passade in för mig just nu...

     

Av Charlotte - 27 september 2019 11:04

Shiit va kallt det är ute idag, kanske dags att pälsa på sig lite mer nu när sommaren är över! Höstlöven faller mer och mer, jag tänkte att jag ska hitta ett fint ställe att fota på. Höstfärgerna är ju så vackra. Just nu sitter jag på en bänk utanför komvux och väntar på att bli insläppt för vägledningsmöte för svenskan. Den går lite dåligt även om jag trodde det skulle vara min starka sida..


De senaste dagarna har mående gått upp och ner på mig. Jag hade en ångestattack häromdagen och skrev en text här på bloggen om hur mycket jag hatar mig själv, men den publicerades aldrig som tur är.. 


Igår var jag ute med Jennifer på stan och shoppade, vi håller på att planera för Halloweenfest hemma hos mig. Vi köpte hem rätt mycket kul från dollarstore, men jag funderar på att beställa mer eller åka till örebro och kolla in vad butikerna där erbjuder för halloween-kul! Vi stannade på Joans och åt, vi tog bakad potatis med kyckling och Joans röra, det var sjukt gott!

     

Av Charlotte - 24 september 2019 11:58

Sitter i soffan (som vanligt) med datorn och tn:n är i gång med How I met your mother. Men idag har jag en något ovanlig syn, alla våra tre katter ligger nämligen i soffan bredvid mig samtidigt! Matschemat igår blev lite tokigt så vi åt kl 21 på kvällen istället för innan kl 19:30, som jag ska göra. Det betyder att idag bör jag alltså vänta med att äta tills klockan är 14. Men jag måste vända rätt matdygnet så jag kommer att äta mellan kl 12-20 så det blir rätt igen. Bara för det så är klockan 12 nu...    Vi åt min favoriträtt igår, Tacos! 

   

Jag ska värma resterna av tacosen såfort jag har gett Kiro sin lunch och när jag har bloggat klart. Jag är hundvakt idag igen. Igentligen skulle jag vara det imorgon med men jag fick mejl från skolan att de har en mattelärare på plats som kan hjälpa till vid bekymmer, är verkligen vad jag behöver nu! Om inte annat behöver jag en "puch" för att komma igång..

   

Till tacosen tog vi hemmaodlade tomater, för nu har vi plockat in alla tomater för eftermognad inomhus. Jag ska lägga ett par äpplen bland tomaterna för att hjälpa till med mognaden. Vi hade även jättemycket physalis att plocka, dom är så goda! Mycket godare än från affären. Chiliplantorna ställde vi inomhus för några dagar, för att se om de hinner mogna lite till innan lössen besöker dom. 

Av Charlotte - 23 september 2019 22:47

 

1. Vad är ditt fullständiga namn? Maria Viktoria Charlotte Lundström (Därför bloggen heter "MaViCh").

2. Hur gammal är du? 24 år

3. Bor du ensam eller med någon/några andra? Jag bor me David, min pojkvän. (Och tre katter).

4. Hårfärg? Färgat brunt just nu.

5. Ögonfärg? Blå.

6. Hur lång är du? 160,8 cm.

7. Singel eller i förhållande? I förhållande.

8. Vad spenderar du mest pengar på? Mat, annars småprylar till hemmet.

9. Hur många syskon har du? 4, en av dem i himlen   .

10. Favoritfärg? Lila, svart (om det räknas som färg?).

11. Vart handlar du ditt smink? Väldigt ssällan jag handlar smink, men då Dollarstore, Kicks eller Lindex.

12. Bor du i hus/radhus/lägenhet? Just nu, lägenhet.

13. Vad gör du varje dag? Sitter vid datorn.

14. Favoritmat? Tacos.

15. Vad ser du fram emot till hösten? Klä sig varm och fota blad höstlöv.

16. Vem litar du på? David.

17. Favorit på Youtube? Therese Lindgren.

18. Vad har du alltid i kylen? Ägg.

19. Är du en morgon- eller kvällsmänniska? Helt klart kvällsmänniska!

20. Varför bloggar just du? För att jag tycker om att skriva och dela med mig av tankar, funderingar och foton.


Blogglistan är kopierad från denna blogg.

Av Charlotte - 23 september 2019 18:50

I sommar har vi köpt ett torp mitt ute i skogen som även har ett "uthus" och stor trädgård. Eftersom jag inte kan använda min stationära dator nu som jag har tidigare bilder på så kan jag inte visa hur det såg ut då -just nu, men jag har bilder från när vi var där här om dagen och rensade en minimal bit av allt som finns där. Torpet är fullt av saker. Man vet knappt vart man ska börja. Uthuset är lika fullt med saker det.

Jag kan inte förstå hur en människa (tidigare ägare) kan samla på sig så mycket saker, jag skulle få panik!   


Anna (Davids syster) har fått i ordning och skurat hela köket från musbajs och annat skräp, så där inne kan man nu mera äta och gå in utan skor. Planen med torpet är att renovera och i framtiden bygga ut två rum, ett badrum och ett sovrum för att använda det som permanent boende. Det finns el men inget vatten.

              

Jag är så förväntansfull inför vårat stora projekt, det ska blir så kul. Jag älskar ju verkligen denna plats. En till dröm är att kunna ha en hund, höns och två hästar på gården också. Men framtiden visar hur läget blir! Ovanför ser ni en bild på mängder av bilder. Detta var bara en bråkdel av alla bilder som fanns. Vi har lyckats hitta några bilder från 2000 talet på torpet och gården. Vi önskar såklart hitta ännu längre tillbaka. Torpet är byggt år 1900. På övervåningen ligger det mycket saker också, är något mindre och har ett halvrenoverat rum -som måste renoveras om. Trappen upp dit är väldigt brant. 

Av Charlotte - 23 september 2019 10:52

 

Sitter i soffan med ett glas citronvatten (och sugrör förstås), Wahlgrens värld går på tv:n i bakgrunden och dessutom är jag hundvakt. Att sitta och blogga är egentligen det sista jag ska göra nu, egentligen borde jag göra färdigt mina Svenska uppgifter och plugga Matte. Jag ligger efter så mycket, redan efter en månad på plugget. Goosh!


Jag är vrålhungrig, men eftersom jag testar på 16:8 blandad med 5:2 dieten, så får jag inte äta förrän kl 12. Då ska jag iväg och luncha med syrran och våran moster. I helgen har jag fuskat, vilket reulterade att på dagens vägning hade jag gått upp 0,8 kg. Inte bra... Ikväll ska jag ta en promenad på minst 5 km, efter en cykeltur på minst 1 mil. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra än. Jag kan göra ett eget inlägg där jag förklarar hur jag lägger upp min diet och träning mm. 

Av Charlotte - 22 september 2019 21:36

 

Nu har jag lagt mig tillrätta efter en fullbokad Söndag. Game Of Thrones går på tv:n i bakgrunden och jag ligger med laptopen i knät utspridd i ena hörnet av soffan medan David (min kille) har andra delen av divansoffan. Vi ha ätit lunch hos hans föräldrar idag, en jättegod lasagne. Prinsesstårta och kaffe till efterrätt fick vi också. Efteråt åkte vi raka vägen till Finnerödja, för att hälsa på hos Davids kusin då han fyller år idag. Vi fikade mer och spelade sen kort. Jag lärde mig att spela "Sjuan" och "Maja".

Tidigare månad - Senare månad

Kopiering förbjuden

Kopiering av mina bilder är inte tillåtet utan mitt godkännande!

Presentation


Hej och välkommen hit! Jag är en 24 årig tjej som pluggar till undersköterska. Denna blogg handlar om mig och mitt liv i bra och dåliga stunder. Jag kallar mig hobbyfotograf och jag älskar djur & natur.

Min kamerautrustning hittar du längre ner i menyn. Har du tankar, funderingar eller bara vill skriva får du gärna kommentera. Vill du gilla ett inlägg kan du klicka på "gilla" nere i högra hörnet av inlägget.

 

Trevlig läsning!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kamerautrustning

Kamera

Canon EOS 80D

Canon EOS 1000D

Huawei P30 Pro

 

Objektiv

Canon 50mm f/1.8 II

Canon 18-55mm f/3.4-5.6

Tamron 70-300 mm f/4-5.6

 

  


Ovido - Quiz & Flashcards